Melakar kehidupan bukan semudah mencorak lukisan. Namun warna warni lakaran itulah yang akan menceriakan dan mendewasakan. Selamat Melayari Tribulasi Kehidupan....

Bertakhta di Hati

Aug 17, 2016

Maafkanlah





Mengimbau kenangan silam, acapkali kita terkenang keindahan alam kanak-kanak. Sering bergurau bersama teman...bahkan ada ketikanya bermasam muka kerana hati terusik. Hari ini berkawan...esok tidak bertegur...begitulah berulang-ulang kali berlaku. Namun persahabatan terus terjalin erat.

Masa berlalu begitu pantas tanpa sempat kita mengejarnya. Kita terpisah dari teman-teman sepermainan demi mencari rezeki meneruskan kehidupan. Namun  dengan kecanggihan teknologi masa kini, kita dipertemukan semula..... Berceloteh di alam maya...ada ketikanya mengundang gulana....di ketika usia menghampiri senja...jiwa semakin mudah terasa.


Bertabahlah wahai teman...anggap semua sebagai gurauan. Saling memafkan itulah idaman. Muga kita terus setia menjalin kemesraan...demi sebuah persahabatan...meskipun kita di pisahkan lautan.


"Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta berpalinglah dari orang-orang yang bodoh". (Al-A’raf : 199).

No comments:

Post a Comment